کد خبر 1491510
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

در این مقاله درباره شرکت معماری و طراحی، طراحی و معماری هتل و معماری ویلا توضیح دادیم همراه ما باشید.

بهترین شرکت معماری و طراحی

بسیاری از کارفرمایان برای انجام پروژه‌های خود به دنبال یافتن بهترین شرکت معماری و طراحی هستند و این امر چالشی جدی برای آنان محسوب می‌شود. از طرفی برای معماران تازه فارغ‌التحصیل شده شناخت این دفاتر امری بسیار حیاتی است چرا که معماران جوان با کسب تجربه در بهترین شرکت معماری و طراحی قادر خواهند بود که مسیر معماران مطرح را ادامه داده و به قله‌های جدیدی در معماری و طراحی دست یابند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و نکاتی که در انتخاب بهترین شرکت معماری و طراحی باید مدنظر، معماران جوان، کارفرمایان و پیمان‌کاران قرار بگیرد می‌پردازیم:

خلاقیت: برای انتخاب یک شرکت معماری و طراحی، یکی از موضوعات مهم به ویژه برای انجام پروژه‌های منحصربه‌فرد و ویژه انتخاب دفاتری است که در رزومه کاری خود پروژه‌های ساخته شده، در دست ساخت و یا طراحی شده بلندپروازانه و خلاق دارند. این امر در انتخاب دفاتر معماری مناسب جهت کسب تجربه برای معمارانی که تازه به حوزه کاری وارد می‌شوند امری حیاتی و سرنوشت‌ساز می‌تواند باشد، چرا که کسب تجربه در چنین دفاتری به معماران اجازه می‌دهد توانایی‌های خلاقانه خود را به بهترین شکل شکوفا سازند. در این راستا دفتر معماری کالبد با تیمی از معماران و متخصصان جوان از جمله دفاتری می‌باشد که در حوزه خلاقیت در پروژه‌های مختلف پیش‌رو محسوب می‌شود.

توجه به مسائل زیست‌محیطی، اقلیمی و فرهنگی: در دنیای امروزی با افزایش نگرانی‌ها درباره تغییرات اقلیمی در راستای افزایش بحرانی دمای زمین، میزان توجه هر شرکت طراحی و معماری به اصول طراحی پایدار، استفاده از مصالح بومی که حداقل مقدار کربن‌دی‌اکسید را در محیط‌زیست رها می‌کنند و هم‌چنین توجه به مقادیر انرژی صرف شده در حین ساخت و پس از آن، نقشی مهم و اساسی در انتخاب بهترین دفتر و شرکت طراحی و معماری ایفا می‌کند.

رضایت کارفرمایان پیشین: یکی از مهم‌ترین نکات در رزومه یک شرکت طراحی و معماری، رضایت جلب شده توسط کارفرمایان پیشین است که خود نه تنها منجر به ایجاد حس وفاداری میان کارفرما و دفتر معماری ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود کارفرمایان بیشتری به این شرکت طراحی و معماری مراجعه کنند که در نهایت منجربه پیشرفت در زمینه‌های مختلفی خواهد شد.

بزرگی و متنوع بودن اعضای تیم: از جمله مباحث قابل بررسی در دفاتر معماری موضوع امکان حضور اقشار و افراد متخصص مختلف به دور از هر نوع پیش‌داوری است. این امر که در کشورهای اروپایی به معضل بزرگی تبدیل شده است یکی از شاخص‌های سنجش یک دفتر معماری محسوب می‌گردد.

طراحی و معماری هتل

با تحت کنترل در آمدن پاندمیک جهانی کووید-19 بار دیگر شاهد موج مسافران و توریست‌هایی بودیم که بدون ترس، اما با طرز فکری جدید و محتاط دوباره تصمیم به سفر گرفتند، اما توریست پس از همه‌گیری ویروس کرونا نیازهای متفاوتی نسبت به دوران پیش از همه‌گیری دارد که همین امر تغییراتی مهم در طراحی و معماری هتل نیز ایجاد می‌کند. نیاز به هوشمندسازی سرویس‌های مختلف و تامین نیازهای زیرساختی برای خدمات لازم در روند طراحی و معماری هتل، استفاده از رنگ، بافت و پوشش گیاهی متنوع جهت ایجاد حس شادابی و حضور در فضایی پرانرژی، الهام از فرهنگ و تمدن بستر در عین ایجاد فضایی گرم و راحت برای مسافران که تجربه‌ای آرامش‌بخش به دور از خانه برای آنها به ارمغان آورد. از طرفی موضوع ایجاد فضای سبز، محیط‌های باز با سیرکولاسیون طبیعی هوا که به طور دائمی هوا را سراسر فضا به جریان می‌اندازد و توجه به تامین چنین فضاها و گشودگی‌هایی در طراحی و معماری هتل نقشی مهم در ایجاد احساس آرامش خاطر برای مسافران به همراه دارد.

در پروژه طراحی و معماری هتل استقلال بوشهر که توسط دفتر معماری کالبد طراحی شده است، موضوع استفاده از المان‌های محیطی و فرهنگی در راستای تامین نیازهای مسافران محور اصلی ایده طراحی را تشکیل می‌دهد. در این پروژه با هدف استفاده حداکثری از مصالح و پوشش گیاهی بومی، الهام از المان‌های معماری سنتی بستر، تامین دید به دریا و ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و ایمنی، سیرکولاسیون، ترکیب فضاهای باز و بسته به همراه پوشش گیاهی، به نیازهای طراحی و معماری هتل در سال 2023 در بستری فرهنگی و تجاری پاسخ داده شده است.

شرکت معماری و طراحی

معماری ویلا

طراحی و معماری ویلا یکی از موضوعات محبوب معماران محسوب می‌شود و بستر ساحلی پرطرفدارترین سایت انتخابی برای معماری ویلا است. بستر ساحلی سایتی مناسب برای طراحی خانه‌هایی به دور از شهر محسوب می‌شود چرا که با حضور در کنار امواج دریا و دوری از شلوغی و ازدحام شهری حس آرامش و سکون به خوبی به انسان منتقل می‌شود و از همین روی است که معماری ویلا در بستر ساحلی از جمله موضوعاتی است که معماران مختلف تجربه طراحی آن را در سابقه کاری خود دارند.

از طرفی به دلیل شرایط منحصربه‌فرد خاک در بستر ساحلی، مسائلی نظیر سستی سایت، بالا آمدن سطح آب و پیش‌روی خط ساحل، مشکلات مربوط به رطوبت و صدماتی که نفوذ آب ممکن است بر سازه و مصالح ایجاد کنند از جمله مسائل و چالش‌های معماری ویلا در بستر ساحلی محسوب می‌گردد، که با افزایش گرمایش زمین و سریع‌تر شدن روند بالا آمدن آب‌ دریا معماری ویلا در بستر ساحلی نیازمند مطالعات گسترده در حوزه‌ انرژِی، پایداری، تولید کربن، تاب‌آوری و مسائل ایمنی مربوط به بلایای طبیعی نظیر سیل یا طوفان است.

یکی از رایج‌ترین رویکردهای معماری ویلا چه در بستر ساحلی و چه در بسترهای جنگلی یا کوهستانی، استفاده از توپوگرافی زمین محسوب می‌شود که شامل روش‌های مختلفی نظیر انطباق احجام با توپوگرافی موجود زمین، فرو رفتن در داخل یا مستقر شدن بر روی فضاهای کوهپایه‌ای است، هم‌چنین استفاده از نورگیرهای سقفی و پاسیوها برای برخورداری فضاهای داخلی از نور و تهویه یکی از رایج‌ترین روش‌های تامین نور و هوای کافی در محیط‌های داخلی در معماری ویلا با این رویکرد می‌باشد.

ویلای ساحلی واقع در ساحل خلیج فارس در دبی یکی از پروژه‌های اجرا شده توسط دفتر طراحی معماری کالبد است که در این ویلا نیز با توجه به بستر پیرامونی و فرهنگ غال بر منطقه احجام ویلا به نحوی در بستر سایت جهت گرفته‌اند و با یکدیگر ادغام شده‌اند که ضمن تامین حریم خصوصی لازم، دید و دسترسی منحصربه‌فردی به آب‌های خلیج فارس تامین کرده است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس